Friday, December 18, 2015
VK-155 Bandkanon 1A SAMOHODNI TOP 155 mm
Prvi prototip švedskog samohodnog topa VK-155 završen je 1960. godine u firmi Bofors Ordnance. Serijska proizvodnja je trajala od 1966. do 1968. godine, a ukupno je izrađeno samo 30 primeraka. U naoružanju švedskih oružanih snaga topovi VK-155 Bandkanon 1A se koriste kao oruđa za vatrenu podršku na nivou divizije.
U konsrukciji oklopnog tela korišćene su komponente razvijene za tenk Strv 103. Vozač je smešten u prednjem delu tela vozila, dok su mesta za preostala četiri člana posade u prostranoj kupoli. Oklop je izrađen varenjem ploča pancirnog čelika maksimalne debljine 20 mm.
Kombinovana pogonska grupa postavljena je u zadnjem delu oklopnog tela, a sastoji se od dizel motora Rolls Royce K60, snage 176 kW (240 ks) pri 3750 obrtaja u minuti i gasne turbine Boeing Model 502/10MA, snage 221 kW (300 ks) pri 38000 obrtaja. Krajem devedesetih godina izvršena je modernizacija koja je podrazmevala zamenu originalnog dizel agregata motorom Detroit Diesel 6V-53T, snage 213 kW (290 ks) i ugradnju automatske transmisije.
Top kalibra 155 mm ima polje dejstva po elevaciji od -3° do +40° ako se koristi ručno pokretanje, odnosno od +2° do +38° uz pogonjeno navođenje. Polje dejstva po pravcu ograničeno je oblikom oklopnog tela i iznosi po 15° na svaku stranu za elevacije od 0° do +40°, odnosno 15 stepeni levo i četiri desno za elevacije od -3° do +40°. Punjenje oruđa je automatsko, iz magacina kapaciteta 14 metaka (dva reda sa po sedam metaka), postavljenog na zadnjem delu kupole. Svih 14 granata se može ispaliti za manje od jedan minut, nakon čega su potrebna dva minuta da se magacin zameni novim koji se nosi na pratećem vozilu. Prateći kamion prenosi devet magacina sa po 14 metaka - ukupno 142 metka. Na levoj strani kupole postavljen je mitraljez kalibra 7,62 mm koji se može koristiti za dejstvo protiv ciljeva na zemlji ili u vazdušnom prostoru.
Osnovne mane samohodnog oruđa VK-155 su nemogućnost brze promene tipa projektila (mora se gađati projektilom koji je sledeći u magacinu), velika masa vozila, slaba pokretljivost i nedostatak uređeja za NHB zaštitu. Ono što Bandkanon 1A izdvaja od drugih sličnih sistema je izuzetno velika brzina gađanja.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment