Saturday, December 26, 2015

K1 (Tip 88) OSNOVNI BORBENI TENK





Sredinom sedamdesetih godina oružane snage Južne Koreje raspisale su konkurs za razvoj novog tenka koji bi se proizvodio u toj zemlji. Na konkursu je 1980. godine pobedila američka firma "General Dynamics Land Systems" i prvi prototipovi novog vozila su tokom 1983. godine testirani u Americi. Serijska proizvodnja je otpočela 1984. u fabrici firme "Hyundai" u Changvonu, a planirano je da se ukupno izradi oko 800 tenkova ovog tipa.
Vozilo po izgledu podseća na američki tenk M1 Abrams, što ne čudi jer je firma "General Dynamics" proizvođač Abramsa. Telo tenka K1 je sastavljeno zavarivanjem ploča pancirnog čelika, osim prednje kose ploče i prednjeg dela kupole, gde je primenjen višeslojni (Chobham) oklop. Vozač je smešten u prednjem delu oklopnog tela sa leve strane, a ostala tri člana posade se nalaze u kupoli.

Osnovno naoružanje je top M68A1 američke proizvodnje, sa olučenom cevi kalibra 105 mm. Iz oruđa se ispaljuju HEAT, APFSDS-T, HEP, WP i APERS projektili, a u borbenom kompletu se nalazi ukupno 47 granata. Za upravljanje vatrom koristi se savremeni SUV sa termovizijom, CO2 laserskim daljinomerom, stabilizacijom u obe ravni, nezavisnom stabilizovanom komandirovom spravom SFIM francuske proizvodnje i dnevno/noćnom nišanskom spravom sličnom spravi na tenku M1 Abrams. Sa osnovnim naoružanjem je spregnut mitraljez 7,62 mm, iznad pozicije nišandzije postavljen je protivavionski mitraljez kalibra 12,7 mm, a iznad mesta poslužioca mitraljez 7,62 mm. Tenk raspolaže i sa 12 bacača dimnih kutija.

Na vozilu je primenjeno kombinovano oslanjanje - prednja i zadnja dva oslona točka imaju hidropneumatsko oslanjanje, a centralna dva sistem torzionih štapova. Za pogon tipa 88 koristi se dizel motor MTU 871 Ka-501, nemačke proizvodnje, snage 882 kW (1200 ks) pri 2600 obrtaja u minuti. Transmisija je automatska i ima četiri stepena prenosa za kretanje napred i jedan za nazad.

U standardnu opremu vozila spada uređaj za NHB zaštitu, protivpožarni sistem na bazi halona, uređaj za grejanje, sistem za internu komunikaciju AN/VIC-1 i radio-uređaj AN/VRC-12.

Na šasiji Tipa 88 razvijen je tenk nosač mosta koji može da premosti 22 m i tenk za izvlačenje sa vitlom, kranom i buldožerskim nožem.

Tokom 1996. godine završena su dva prototipa modernizovane varijante K1A1 naoružane topom 120 mm. Zbog povaćanja kalibra borbeni komplet je smanjen na samo 32 granate.



TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Kalibar topa: 105 mm
Kalibar spregnutog mitraljeza: 7,62 mm
Kalibar PAM-a 7,62 i 12,7 mm
Borbeni komplet topa: 47 metaka
Borbeni komplet mitraljeza 7,62 mm: 8800 metaka
Borbeni komplet mitraljeza 12,7 mm: 2000 metaka
Posada: 4
Borbena masa: 51000 kg
Dužina sa topom napred: 9,672 m
Dužina oklopnog tela: 7,477 m
Širina: 3,594 m
Visina do krova kupole: 2,248 m
Klirens: 0,46 m
Snaga motora: 882 kW
Specifična snaga: 17,29 kW/t
Specifičan pritisak na tlo: 0,86 kg/cm²
Kapacitet rezervoara za gorivo: 480 l
Radijus kretanja: 500 km
Maksimalna brzina: 65 km/h
Gaz bez pripreme: 1,2 m
Gaz sa pripremom: 1,8 m
Savlađuje vertikalnu prepreku: 1 m
Savlađuje rov: 2,74 m
Uspon: 60 %
Bočni nagib: 60 %

No comments:

Post a Comment