Tokom osamdesetih godina kineske oružane snage nisu raspolagale sa dovoljno efikasnih protivoklopnih sredstava kojima bi mogle da zaustave eventualni masovni napad sovjetskih oklopnih jedinica. Zbog toga je 1985. godine u državnim fabrikama broj 447 i 674 započet razvoj samohodnog protivoklopnog topa 120 mm PTZ 89. Razvoj je završen 1989. godine, a iste godine je sredstvo usvojeno u naoružanje pod oznakom Tip 89.
Oklopno telo je preuzeto sa samohodne haubice Tip 83. Mesto vozača je u prednjem delu vozila sa leve strane, desno od njega smeštena je pogonska grupa, a na zadnji deo tela postavljena je prostrana kupola.
Osnovno naoružanje predstavlja top glatke cevi kalibra 120 mm. Potkalibarni projektil sa jezgrom od tungstena ima početnu brzinu 1740 m/s, a na udaljenosti od 2000 m probija 150 mm homogenog čeličnog oklopa postavljenog pod uglom od 60 stepeni. U borbenom kompletu se nalaze i razorni projektili prvenstveno namenjeni za dejstvo protiv pešadije koja prati neprijateljske tenkove. Sistem za upravljanje vatrom je u vreme projektovanja bio savremen, a podrazumeva uređaj za stabilizaciju u obe ravni, laserski daljinomer i balistički računar. Na krov kupole postavljen je protivavionski mitraljez "Gaoping" kalibra 12,7 mm, a vozilo je opremljeno i sa osam bacača dimnih kutija.
U standardnu opremu vozila Tip 89 ulazi sistem za NHB zaštitu, uređaji za vožnju i nišanjenje noću, poluautomatski sistem za gašenje požara i sredstva veze.
Samohodnim protivoklopnim topom Tip 89 bile su naoružane kineske jedinice raspoređene u blizini granice sa SSSR-om. Pošto sovjetska pretnja više ne postoji, vozila Tip 89 se postepeno povlače iz upotrebe.
TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Kalibar topa: 120 mm
Kalibar spregnutog mitraljeza: nema
Kalibar protivavionskog mitraljeza: 12,7 mm
Borbena masa: oko 30000 kg
Dužina oklopnog tela: 6,882 m
Širina: 3,236 m
Visina: nepoznata
Klirens: 0,45 m
Snaga motora: 382 kW
Specifična snaga: oko 12,73 kW/t
Specifičan pritisak na tlo: oko 0,68 kg/cm²
Kapacitet rezervoara za gorivo: 885 l
Radijus kretanja: oko 450 km
Maksimalna brzina: oko 55 km/h
Gaz: 1,3 m
Savlađuje vertikalnu prepreku: 0,7 m
Savlađuje rov: 2,7 m
Uspon: 60 %
Bočni nagib: 40 %
No comments:
Post a Comment