Samohodni artiljerijski sistem G-6 razvijen je tokom osamdesetih godina u južnoafričkoj firmi LIW. Prvi prototip završen je 1981. godine, nekoliko predserijskih primeraka korišćeno je u ratu u Angoli 1987. godine, a prvi serijski primerci isporučeni su 1988. godine.
Telo vozila proizvodi se u firmi Reumech OMC. Oklop je izrađen varenjem čeličnih ploča maksimalne debljine 23 mm i sa prednje strane pruža zaštitu od projektila kalibra 20 mm, dok sa ostalih strana štiti od zrna 7,62 mm i parčadi granata. Konstrukcija vozila obezbeđuje visok stepen zaštite od dejstva nagaznih mina. Upravno odeljenje se nalazi u prednjem delu oklopnog tela, motor u sredini, a borbeno odeljenje u zadnjem delu vozila.
Osnovno naoružanje predstavlja top-haubica 155 mm, sa balističkim karakteristikama identičnim kao kod tegljenog oruđa G-5. Dužina cevi je 45 kalibara, a na ustima se nalazi jednokomorna gasna kočnica. Polje dejstva po pravcu je 80°, a po elevaciji od -5° do +75°. Sistem G-6 može da koristi svu standardnu NATO municiju. Domet od 39.000 m postiže se sa projektilom sa generatorom gasa, a sa posebno konsturisanim aktivno-reaktivnim (RAP) projektilima maksimalni domet iznosti čak 50 km. Sistem za upravljanje vatrom je automatizovan i omogućava automatsko zauzimanje elemenata za gađenje na osnovu podataka primljenih od više komande.
Na krov kupole postavljen je protivavionski mitraljez 12,7 mm, dok su na bokove kupole ugrađena po četiri bacača dimnih kutija. Posada može da dejstvuje streljačkim naoružanjem iz vozila kroz puškarnice.
Za pogon se koristi vazduhom hlađeni dizel motor snage 386 kW. Snaga se preko automatske transmisije prenosi na svih šest točkova. Dimenzije pneumatika su 21.00x25.
U standardnu opremu vozila G6 spada automatski protivpožarni sistem, pomoćni agregat, sistem za centralnu regulaciju pritiska u pneumaticima, sredstva veze i sistem za klimatizaciju.
Firma LIW nudi mogućnost ugradnje kupole oruđa G-6 na druge šasije - npr telo tenka T-72. Artiljerijski sistem G-6 koriste oružane snage Južnoafričke Republike, Omana i Ujedinjenih Arpaskih Emirata.
TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Kalibar topa: 155 mm
Kalibar protivavionskog mitraljeza: 12,7 mm
Borbeni komplet topa: 45 metaka
Borbeni komplet mitraljeza: 1000 metaka
Posada: 6
Konfiguracija: 6x6
Borbena masa: 47000 kg
Masa praznog vozila: 42500 kg
Dužina sa topom napred: 10,335 m
Dužina tela: 9,2 m
Visina do krova kupole: 3,3 m
Visina sa mitraljezom: 3,8 m
Širina: 3,4 m
Klirens: 0,45 m
Snaga motora: 386 kW
Specifična snaga: 8,21 kW/t
Radijus kretanja: 700 km
Kapacitet rezervoara za gorivo: 700 l
Maksimalna brzina na putu: 85 km/h
Brzina na ispresecanom zemlištu: 30 km/h
Gaz: 1 m
Savlađuje vertikalnu prepreku: 0,5 m
Savlađuje rov: 1 m
Uspon: 40 %
Bočni nagib: 30 %
No comments:
Post a Comment