Razvoj novog italijanskog lovca tenkova (samohodnog protivoklopnog topa) Centauro B1 počeo je 1984. godine. Šasija je razvijena u firmi IVECO, a kupola sa naoružanjem u firmi OTOBREDA. Prvi prototip je zavšen 1987. godine, a serijska proizvodnja počela je tri godine kasnije. Italijanske oružane snage su prvobitno planirale da u naoružanje uvedu 450 vozila ovog tipa, ali je taj broj kasnije smanjen na 400.
Centauro B1 je točkaš, formule pogona 8x8. Oklopno telo je izrađeno varenjem čeličnih ploča i pruža zaštitu od projektila kalibra 20 mm sa prednje strane i od projektila 12,7 mm sa ostalih strana. Mesto vozača se nalazi u prednjem delu tela sa leve strane, a desno od njega smeštena je pogonska grupa. Kupola sa naoružanjem i pozicijama preostala tri člana posade postavljena je u zadnjem delu vozila.
Osnovno naoružanje je top 105 mm sa ožljebljenom cevi dužine 52 kalibra. Njegove unutrašnje balističke karakteristike su identične karakteristikama tenkovskog topa 105 mm L7, koji predstavlja NATO standard. Trzaj je produžen (750 mm), a na usta cevi je postavljena veoma efikasna gasna kočnica, koja absorbuje oko 40% energije trzajućih delova. Koristi se sva standardna NATO municija 105 mm, a u borbenom kompletu se nalazi 40 granata, od toga 14 u kupoli, a 26 u oklopnom telu. Polje dejstva po elevaciji je od -6° do +15°, a po pravcu 360 stepeni. Od ostalog naoružanja Centauro B1 ima mitraljez 7,62 mm spregnut sa topom i mitraljez istog kalibra montiran na krov kupole - na nosač ispred otvora komandira, kojim se mogu gađati ciljevi u vazduhu i na zemlji. U vozilu se nosi ukupno 4000 metaka 7,62 mm. Na bokove kupole su postavljena po četiri bacača dimnih kutija kalibra 80 mm.
Sistem za upravljanje vatrom je kompjuterizovan i sličan je sistemima primenjenim na novom italijanskom tenku C1 Ariete i borbenom vozilu pešadije VCC-80. Nišanska sprava nišandžije je stabilizovana u obe ravni i ima desetostruko uvećanje, dok komandir na raspolaganju ima osmatračku spravu R-T-694 uvećanja 2,5 i 10 x. Obe sprave imaju noćne termovizijske kanale. Daljina do cilja se meri laserskim daljinomerom, a 16-bitni balistički računar proračunava elemente uzimajući u obzir podatke o meteorološkim uslovima, temperaturu barutnog punjenja, nagib kupole i druge parametre koji utiču na tačnost gađanja.
Za pogon se koristi šestocilindrični dizel motor IVECO FIAT MTCA V-6, snage 382 kW (520 ks) pri 2300 obrtaja u minuti. Transmisija ZF 5 HP 1500 je automatska i ima pet stepeni prenosa za kretanje napred i dva za kretanje nazad. U slučaju kvara celokupna pogonska grupa se može zameniti za 20 minuta. Izuzetna pokretljivost obezbeđena je primenom hidropneumatskog oslanjanja i sistema za centralno podešavanje pritiska u pneumaticima.
Standardna oprema lovca tenkova Centauro B1 podrazumeva sistem za NHB zaštitu, pasivne uređaje za osmatranje noću, vitlo nosivosti 20 t, automatski protivpožarni sistem i uređaj za zagrevanje unutrašnjosti vozila. Na vozilo se u slučaju potrebe može postaviti komplet reaktivnog oklopa ROMOR-A sa 120 kaseta ukupne mase oko 3 tone.
Na osnovu lovca tenkova Centauro B1 razvija se borbeno vozilo pešadije Centauro VBC, naoružano topom 25 mm. Proizvođač je ponudio i varijantu Centaura sa kupolom T60/70A naoružanom topom kalibra 60 mm sa velikom brzinom paljbe (30 met/min).
TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Kalibar topa: 105 mm
Kalibar spregnutog mitraljeza: 7,62 mm
Kalibar protivavionskog mitraljeza: 7,62 mm
Borbena masa: 24000 kg
Dužina sa topom napred: 8,555 m
Dužina oklopnog tela: 7,4 m
Širina: 3,05 m
Visina: 2,755 m
Klirens: 417 m
Snaga motora: 382 kW
Specifična snaga: 15,91 kW/t
Kapacitet rezervoara za gorivo: 540 l
Radijus kretanja: 800 km
Maksimalna brzina: 105 km/h
Gaz: 1,5 m
Savlađuje vertikalnu prepreku: 0,55 m
Savlađuje rov: 1,2 m
Uspon: 60 %
Bočni nagib: 30 %
No comments:
Post a Comment