Osnove
Oklopni transporter M-60 je djelo Jugoslavenske vojne industrije iz šezdesetih. Po vanjskom izgledu sliči na američki model oklopnog transportera M-113. Bio je predviđen za prijevoz odjeljenja mehanizirana pješastva i za praćenje tenkova u napadu. Početkom rata na prostoru bivše SFRJ odmah su se pokazali nedostaci i uopće zastarjelost ovog vozila. Transporter M-60 imao je strašne gubitke i bio je praktično uništavan od bilo kojeg oklopnog sredstva. Oklop je jedva štitio od puščanih kalibara, vozilo nije bilo dovoljno pokretljivo, a oružje slabo.
Praktično nije zadovoljavalo niti jedan od osnovnih uvjeta za preživljavanje na bojištu (oklop - paljbena moć – pokretljivost). Naoružanje se sastojalo od teške strojnice M2HB od 12,7 mm, a kroz puškarnicu na prednjoj ploči djelovala je puškostrojnica M-53 od 7,92 mm. Verzija M-60A (PB) imala je na zadnjem dijelu montirana dva beztrzajna topa M-69 od 82 mm, predviđena za uništavanje oklopnih ciljeva, iz kojih se moglo ispaliti pet mina u minuti, po jednom topu. Vozač je sjedio naprijed lijevo, a pored njega član posade, koji je kroz otvor na prednjoj ploči djelovao iz puškostrojnice M-53.
Iza vozača je zapovjednik, a desno od njega poslužitelj teške strojnice M2HB, koja je bila smještena u kupolici sa mogućnošću rotacije od 360 stupnjeva. Na zadnjem dijelu vozila se nalaze dvostruka vrata, sa otvorima za motrenje. Na krovu vozila postoji također dvostruki otvor za napuštanje vozila. Na svakom boku su po tri otvora za motrenje. Transporter M-60 može savladati okomite prepreke od 0,6 m i rovove širine 2 m, uspone od 60%, bočne nagibe od 40% i vodene prepreke do dubina 1,35 m.
Tip / porijeklo: M-60
Posada: 3 + 10Borbena težina: oko 11.000 kg
Dužina: 5,02 m
Širina: 2,7 m
Visina: 1,86 m / 2,385 m (sa oružjem)
Motor: HS-115, osmocilindrični
Snaga motora: 191 kW pri 3.000 obr/min
Specifična snaga: 17,3 kW/t
Maks. brzina po putu: 45 km/h
Zapremina spremnika: 150 l
Borbeni radijus po putu: 400 km
Borbeni radijus po terenu: 250 km
Naoružanje: teška strojnica M2HB Brauning od 12,7 mm, puškostrojnica M-53 od 7,92 mm, 2 BsT M-69 d 82 mm (M-60A)
Oklop: 10-25 mm
Postojalo je nekoliko inačica ovog vozila:
M-60 - osnovna inačicaM-60P - poboljšan sustav upravljanja
M-60PB - s dvocijevnim bestrzajnim topom.
M-60PK - zapovjedno vozilo
Izvor : http://jna-sfrj.forum-aktiv.com/
No comments:
Post a Comment